terug van weggeweest.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Debbie Damen - WaarBenJij.nu terug van weggeweest.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Debbie Damen - WaarBenJij.nu

terug van weggeweest..

Door: debbiedamen

Blijf op de hoogte en volg Debbie

25 Oktober 2010 | Nederland, Amsterdam

Al weer bijna 1 week thuis vanuit cambodia.. en heb heimwee!!
Wat een geweldige ervaring.
Ik ben nog steeds met mijn gedachten in chukk waar het 5 uur later is. Ik denk continu aan de medische staff in the health care en aan het dagelijkse leven 'overleven'!
Wat een luxe om het gas te kunnen ontsteken zonder hout te moeten sprokkelen. Dat je goed drinkwater uit de kraan kan pakken zoveel als je wilt! Geen water uit de waterpomp moeten halen en sjouwen en vervolgens in een waterfilter moeten gooien om druppelsgewijs schoner water te verkrijgen..
Dan ben je je weer beust hoe goed wij het hebben!!
De overstap van 35 graden en warme regen, was een super grote overstap naar nederland. wat heb ik het deze week koud gehad.. brrr..brrr verder ben ik nog aan t bekomen van mijn jetlag, had niet verwacht zoveel last te hebben want heb tijdens de terugvlucht goed kunnen slapen. Maar was vergeten dat ik 5 weken 5 uur later heb geleefd, waardoor ik vervulgens 's avonds om 18:00 super moe was en om 03:00 midden in de nacht klaar wakker!!
Op dit moment is m'n weerstand wat verminderd en heb ik 3 koortslippen, afte's en ben super verkouden. Maar gelukkig geen gekke ziektes opgelopen!!

Maandag 18 oktober vertrok ik om 18:00 vanuit baca villa gheusthouse na een uitgebreis afscheid van channa phea peap channy jan queng en de overige werknemers.
Aangekomen op de airport in siem reap, waar ik door een tuktukdriver ben gebracht. Zeulen met me backpack en afwachten hoe t volgende avontuur zou verlopen. Mijn visum was namelijk al 2 dagen verlopen.. dat wist ik maar volgens jan was het zoveel geregel, dus kon beter lief glimlachen als ik door de douane moest en hopen dat de boete niet te hoog was??
En ja hoor.. ik mocht niet door de douane, dus de politie erbij! Daar stond ik dan lief te glimlachen en hopen dat alles goed komt. Vervolgens moest ik voorkomen bij verschillende politieagenten en in een kamertje en werd mijn boete bepaald. Nou dat viel harstikke mee voor ons.. 10 dollar en ik mocht erdoor! phff.. ik kneep hem stiekem wel ;)
Vanuit siem reap vloog ik op bangkok(thailand) hier had ik een overstap. ff zoeken want dat airport is zoooo groot! Me laatste dollars opmaken en hup het KLM vliegtuig in. Nederlands sprekende stewardessen en informatie over NL met de weesrverwachting van 10 graden!! Voordat we opstegen lag ik al te slapen. Daar kwam ik achter nadat een stewardes me wakker maakte na 25 min in de lucht te zitten. haha ik ben wel erg relaxt ;)
Goede vlucht gehad en we landen mooi 5 min voor verwachte aankomst op Schiphol.
Op schiphol stond een waar welkomstcommitee om 5:45 mij op te wachten! Stefan pap en mam ilona en nicky stonden met cadeautjes en bloemen en ik wist niet wie ik als eerste om zijn nek moest vliegen.
Heerlijk weer in stefans armen en dan besef ik hoe ik ze heb gemist!

Ik wil jullie bedanken voor jullie super leuke en lieve berichtjes, was super leuk om dit vanuit zover te lezen en om iets van jullie te horen.
Doet me super goed dat, dat ik weet dat ik zoveel lieve mensen ken en heb! Super bedankt en tot gauw.
Ik heb een super leuke en lange film gemaakt en ontzettend veel fotos dus kom gerust eens langs om het te bekijken.

xxx


  • 25 Oktober 2010 - 18:14

    Sjaak En Nel:

    Hoi Lieve Debbie,
    Ook al wist ik dat je thuis was, toch dacht ik elke dag aan je, hoe zou het zijn met haar.
    Ik wilde je niet lastig vallen , denk laat haar eerst maar weer eens genieten van Stefan en je naasten.
    Oei oei, nu al heimwee??
    Ik was er al bang voor, ik zij vaak tegen ome Sjaak , Debbie geniet zo van haar verblijf daar die gaat nog wel eens terug.
    Wij zijn blij dat je een goede vlucht hebt gehad en weer veilig met beide benen op de grond staat.
    Hihi ik zie het helemaal voor me, jij met een grote glimlach bij de douane, het was niet leuk natuurlijk daar met de politie mee in een klein kamertje, ben blij dat je er zo van af gekomen bent.
    Maaaaaar hoe kan dat dan dat je visum verlopen was???? je wist toch hoelang je weg ging!!!!
    We hebben het op het ogenblik nog heel druk met het leeghalen van het huisje van Sjaak z n moeder Debbie maar als dat achter de rug is komen we een avondje naar je film en foto s kijken hoor, maar we bellen wel van te voren wanneer het uitkomt
    Groetjes en tot ziens, XXX van ons

  • 25 Oktober 2010 - 20:26

    Relinda:

    Hoi Debby,

    zie naar je uit om weer met je samen te werken!

    liefs relinda

  • 26 Oktober 2010 - 09:24

    Desirée:

    Hoi Deb,

    ik kom snel langs! Dezee weekn zit ik al elke avond vol, maar ik vergeet je niet, komt goed!

    fijn dat je weer in ons kikkerlandje bent.
    Kus

  • 26 Oktober 2010 - 15:15

    Anita Broeders:

    Fijn dat je heel huids thuis bent, mooi eervaring. Ik vond het allemaal erg dapper van je xx

  • 08 November 2010 - 06:04

    Yanthe:

    hey debbie,

    dankjewel voor je berichtje:) leuk! ja we zijn inderdaad zaterdagochtend ook terug gekomen maar ik mis het nu alweer, net zoals jij... Zou heel graag weer terug willen, nu besef ik eigenlijk pas hoe erg ik het naar mn zin heb gehad daar. pff zometeen weer naar school, het is nu donker en koud ik vind het maar niks. maar jij bent ook alweer aan het werk, je raakt zo snel weer in je gewone leventje...
    maar er waren geen nieuwe vrijwilligers meer gekomen, hebben het met z'n 3en en 4en nog moeten uithouden:). en nu weer lekker in m'n eigen bed, een een echte douche..:)

    groetjes van mams terug natuurlijk!

    liefs yanthe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 39226

Voorgaande reizen:

15 September 2010 - 19 Oktober 2010

ontwikkelingswerk

Landen bezocht: