NOOD in cambodja: healthcare dreigt te sluiten! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Debbie Damen - WaarBenJij.nu NOOD in cambodja: healthcare dreigt te sluiten! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Debbie Damen - WaarBenJij.nu

NOOD in cambodja: healthcare dreigt te sluiten!

Door: debbiedamen

Blijf op de hoogte en volg Debbie

16 November 2010 | Nederland, Amsterdam

Lieve familie vrienden kennissen!!
Hieronder een oproep van de organisatie.. Ik was al op de hoogte van de nood omtrend de financiele situatie.. Maar nu is de nood zo hoog dat de organisatie zo diep in de schulden zit dat er echt wat gedaan moet worden anders wordt 'the health care' gesloten!
Lees hieronder het bericht. Heel veel mensen hebben hun steentje al bijgedragen door geld te geven wat ik aan de arme mensen in cambodia heb kunnen doneren. Ook zijn er ernaast nog een hele hoop andere goede doelen. Maar lees hieronder: ik weet heel zeker omdat ik het met eigen ogen heb gezien en geleefd dat dit een geweldige non profitt organisatie is die sponsors nodig hebben! En dat valt niet mee met deze dure feestmaanden en de crisis. Maar met een hele kleine bijdrage wat u zelf kunt betalen helpt u om the health care open te houden! Zo ontzettend veel arme mensen die geholpen worden in the health care centre waar ik als verpleegkundige hebt gewerkt en die dreigt te gaan sluiten! Voel je niet verplicht, maar lees dit wel en stuur het zo mogelijk door naar andere familie/zakelijke mensen!
Alvast bedankt voor de moeite!
xxx debbie

Beste alle Cambodia-Dutch Organization aanhangers,

Een Extra dringend oproep aan jullie !

Helaas als er deze maand November niet iets gebeurt ben ik genoodzaakt het Health Care te sluiten.

Ondanks alle pogingen is het niet gelukt om een financiele oplossing te vinden.

Maandag 18 October zo maar een dag, 150 patienten willen geholpen worden!

2 moeders zijn in verwachting en verwachten een baby.

Druk druk, te druk eigenlijk ! Tussen alle chaosch weten ze toch grapjes te maken en werken relaxed door, het zweet staat zichtbaar op hun voorhoofd en ze zijn best wel wat gewend. 2 bevallingen komen er tussendoor, alle andere patienten moeten even wachten.

Alles verloopt gelukkig goed, steeds meer moeders komen gelukkig nu hun babies laten checken en met onze nieuwe gedoneerde ultrascoop kunnen we al veel meer. Een oudere vrouw is door een hond gebeten, veel infecties en door de hevige regen veel mensen ziek, misselijk en hoofdpijn. De paracetamol en vitamienen rollen over de toonbank.
De afgelopen maand totaal 2089 patienten gehad mede door het slechte weer, heel veel regen en storm, komen de mensen niet.

Zo ongeveer iedere dag een bevalling, hier ben ik erg blij mee dat is duidelijk verbeterd, de moeders vertrouwen onze medische mensen en weten dat we goed voor ze zorgen. Cambodia staat nog steeds op de 2e plaats (hoogste score) op kindersterfte en vrouwen die sterven bij de bevalling. Op iedere 100.000 geboorte sterven er 540 babies ! Weet u hoe dat in Nederland is ?!

Het benodigde geld om de kliniek maandelijks te laten draaien is ongeveer 1400,-€

Dit bedrag is gedeeld in 14 “ taartpunten “ á 100,- €
De taartpunten actie!!

Misschien zijn er mensen die ook maandelijks hun steun willen geven??

Bijv 10,-/20,-30,- € of meer per maand. Zo kunnen er nóg meer taartpunten worden samengesteld.

Kom op…doe mee!!!

\voor meer informatie: info@cambodia-dutch.org

Middels de link www.cambodia-dutch.org/cambodja.doc kun je het document downloaden, doorsturen naar familie en vrienden en mee doen ! Hou ons Health Care in de lucht !

Stichting Cambodia-Dutch

Rekening / Account : 56 24 08 525

Bank : ABN-AMRO

Filiaal / Department : Leidseplein (Amsterdam)

Met vermelding van : Een taart punt voor “Red het Health Care”.

Namens mij en de commune Khnar Po heel erg hartelijk bedankt allemaal !

Groetjes
Jan Camp

Door Debbie info over de organisatie:
Na een behoorlijke zoektocht hield ik een klein aantal organisaties over waar ik als verpleegkundige vrijwillig kon werken.

Mijn criteria om vrijwilligerswerk te doen: Een kleine organisatie non profit met een overzichtelijk doel.

Concrete plannen en directe hulp van hier naar…dáar! en vooral.. Geen geld aan salarissen van de westerse hulpverleners, dus niets dat aan de ‘strijkstok’ blijft hangen!

Betaalbaar vrijwilligerswerk dat ten goede komt aan de bevolking. Ik betaalde 450 dollar wat voor de weeskinderen werd gebruikt

( wist je dat soms per maand wel 800,00€ betaald moet worden aan zo’n stichting!!?)

Heel de wereld heb ik, op mijn scherm, voorbij zien komen. Prachtige projecten, warme, gezellige landen, plaatjes met mooie, bergachtige streken, wuivende palmen enz……

en toen belandde ik op de site van “Cambodja- Dutch- Organisation” , kortweg: CDO.

Eén man die een aantal jaren geleden in Cambodja op rondreis was en zich daar het lot van de mensen om zich heen aantrok: Jan Camp. Hij zorgde ervoor dat op het platteland rond Siem Reap waterputten kwamen. Dat er een guesthouse kwam, zodat de familie inkomen heeft.

Een school werd opgezet en er worden engelse lessen gegeven door vrijwilligers die verblijven bij de mensen thuis en daar ook, naar ratio, voor betalen. Gesteund door zijn zus Rita, die hem vanuit Eindhoven zoveel mogelijk steunt en zelf ook een aantal projecten in het zuiden van Cambodja heeft opgezet, doet hij geweldig goed werk. Simpel, direct en samen én in overleg met de lokale bevolking kijkt hij aan wát en waar er behoefte aan is. Sinds dit jaar is een kleine kliniek opgezet. De Cambodjaanse overheid beloofde het project te steunen en gedeeltelijk te financieren. Helaas… de steekpenningen om te mogen gaan bouwen ed. waren duurder dan het hele project!! CDO besloot er vanaf te zien. De dorpelingen waren zo teleurgesteld dat de dorpshoofden grond ter beschikking stelden en mankracht om toch nog een kliniek te kunnen bouwen. CDO heeft voor de financiële middelen zorg gedragen.

Er werken 3 plaatselijke artsen, verpleegkundigen/verzorgenden in het centrum. Ieder dag komen er meer en meer mensen naar toe voor dringende medische hulp.

De kliniek is zó hard nodig dat er nu al meer dan 150 mensen per dag naar toe komen. In oktober waren dat er gemiddeld al 188 per dag!!!! Terwijl er slechts 3 hulpverlener werken!!!

De financiële hulpmiddelen raken wat uitgeput…. Er is dus dringend behoefte aan:

Medische hulpverleners, medische hulpgoederen en geld!

• 23 Augustus 2022 - 00:32

Joshua Benjamin:

Bent u op zoek geweest naar financieringsopties voor uw nieuwe huisaankoop, bouw, onroerendgoedlening, herfinanciering, schuldconsolidatie, persoonlijke of zakelijke doeleinden? Welkom in de toekomst! Financiering gemakkelijk gemaakt bij ons. Neem contact met ons op aangezien we onze financiële dienst aanbieden tegen een lage en betaalbare rente van 3% voor lange en korte leentermijnen, met 100% garantielening. Geïnteresseerde aanvragers moeten contact met ons opnemen voor verdere procedures voor het verwerven van leningen via: joshuabenloancompany@aol.com