Mijn avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Debbie Damen - WaarBenJij.nu Mijn avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Debbie Damen - WaarBenJij.nu

Mijn avontuur is begonnen!

Door: debbiedamen

Blijf op de hoogte en volg Debbie

16 September 2010 | Cambodja, Phnom-Penh

Cambodia here I am!

Na een hele goede reis,ondanks de vertraging vanwege t slechte weer! heb zelfs 4 uurtjes geslapen, leuke filmpje gekeken en tussendoor werd er steeds iets lekkers (lees airplane food) aangeboden. Kwam ik in Bankok aan. Hier 2x door de imigration controle bij aankomst en met kleine 2 uur er weer uit. Ik moest zelfs nog haasten om op tijd ingecheckt te zijn, om op te stijgen met een super klein vliegtuigje. We werden door thaise vrouwtjes onder een paraplu voorgebracht naar de ingang wat een service! We zaten er ook maar met 8 man in en de propellers waar ik naast zat, kwamen de vonken vanaf.
Na een hele gave reis en om 15:45 zette ik voet op cambodiaanse grond.
Ik werd meteen getroffen door de Super vochtig en warm weer. waarna al gauw een regenbui viel (heerlijk zo'n warme douche) maar dat zal wel dagelijks gebeuren.
Na ruim een uur te hebben gewacht op mijn tuktuk driver die via de organisatie zou komen heb ik een eigen rit geregeld via organisatie Pure! we zaten met 4 man en alle bagage in de tuk tuk en wat ik allemaal al niet voorbij zag komen..

6 biggen in een kooitje achter op de brommer en dit verschillende keren, armzalige schuurtjes, overal buffels en een prachtige groene omgeving.
Wat een indrukwekkende cultuur, ik voel me meteen op mijn gemak. Iedereen lacht zo aardig!

In mijn gheusthouse eerst een douche genomen, best kamertje met een plee die jezelf moet doorspuiten? hihi

vanavond heerlijk gegeten voor 4 dollar incl mojito coctail!!

ik laat alles op me af komen en heb al volop lol met mezelf hoe mijn avontuur verloopt.

Ik ga gauw slapen,ben bekaf..

liefs debbie


  • 16 September 2010 - 16:05

    Evelien:

    He Deb,

    Dat klinkt al erg veelbelovend, haha!
    Leuk om zo te lezen hoe het met je gaat en wat je allemaal al hebt gezien! Ik kijk uit naar je volgende berichtje. Succes hoor!

    Liefs, Evelien

    PS: voel je je al wat beter??

  • 16 September 2010 - 16:10

    Puiman:

    Heej Debke, Jou avontuur gaat beginnen!!! Succes en veel plezier, ik volg je hier! Dikke kus

  • 16 September 2010 - 16:19

    Oma Damen:

    He lieve meid, wat ben ik blij te horen dat je goed aangekomen bent. Ik ben nu bij Bert en Marry en heb je bericht gezien en ik kan het allemaal niet begrijpen, maar het is fantastisch. Ik ben heel blij iets gehoord te hebben over jou, nu kan ik weer rustig slapen, ik zat er erg over in. Veel liefs en kusjes van oma Damen

  • 16 September 2010 - 16:24

    Bert En Marry Damen:

    Hey Debbie, wat geweldig wat je nu doet. Leuk dat je op een ontspannen manier zo kunt genieten. Tot nu toe is het al een heel avontuur voor jou en je hebt nog 33 dagen te gaan. Geniet ervan, succes in je werk en liefs van ons. Morgen vieren wij ons feestje en we hopen dat Mariska er bij kan zijn. Momenteel is er nog niets aan de hand.

    Hartelijke groetjes
    Bert en Marry

  • 16 September 2010 - 17:16

    Adriana:

    Hej Debbie,

    fijn dat je goed bent aangekomen. Wat een belevenissen zo in de eerste dagen.
    Ik zie alweer uit naar je volgende verslag!
    Veel liefs Adriana

  • 16 September 2010 - 19:00

    Anneke En Cees:

    Hoi Debbie, ben net even langs je ouders gegaan om te kijken hoe het met ze gaat. Je moeder was niet thuis, maar je vader had net contact met je gehad. Hij was enorm opgelucht dat hij je had gesproken. Wat een leuk reisverhaal. Geniet van je reis en ervaringen. Wemailen nog. Dikke kus van ome Cees en tante Anneke

  • 16 September 2010 - 19:00

    An En Renc:

    He lieve din,

    Wat super om te horen dat je veilig bent aangekomen! Wat een avonturen al!!! We zijn erg benieuwd naar de volgende verhalen! Geniet van alles en pas goed op jezelf!

    Liefs xje, An en Renc

  • 16 September 2010 - 19:11

    Philip Annet & Kids:

    Nou je bent er in ieder geval!! dit moet je zien he,niet te geloven wat je daar tegen komt!!
    Het gaat je goed en maak wat van je avontuur!Dit pakken we jou niet meer af!! groet uit de calandstraat

  • 17 September 2010 - 01:26

    Daisy:

    Hey,

    Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen!! Spannend allemaal hoor!! Heel veel succes en geniet ervan!!!

    Liefs Dees

  • 17 September 2010 - 07:52

    Rory,Caroline & Kids:

    Lieve Debbie,

    Fijn te lezen dat je goed bent aangekomen. leuk dat we je zo kunnen volgen op je grote avontuur. heel veel succes daar en geniet er van! We zijn al weer benieuwd naar je volgende berichtje.

    Liefs,
    Rory, Caroline, Noah en Sem

  • 17 September 2010 - 09:12

    Maartje:

    Hé Debbie!

    Fijn dat je goed bent aangekomen. Ik ga je avontuur volgen. Heel veel succes verder en geniet ervan he!!

    X Maartje

  • 17 September 2010 - 09:28

    Ome Wim.:

    Fijn Deb dat het allemaal voorspoedig verloopt en dat je je thuis voelt we leven met je mee ,en houden contakt .fijn dat dit allemaal mogelijk is.GROETEN ome WIM & tante NEL.

  • 17 September 2010 - 09:31

    Moniek:

    Hey Debke,

    Dat klinkt al super leuk!!! Ik ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal. Jij gaat enorm veel beleven daar en het lijkt me super mooi.

    Veel liefs Moniek

  • 17 September 2010 - 09:46

    Amanda:

    Hi lieve meisje,

    Zit ik hier, in de collegezaal, te denken aan jou... Hoe zal het gaan? Hoe zal ze de reis hebben ervaren..

    Kan het dus niet laten om even snel jouw site te checken!!

    Ben heel erg blij om te lezen dat jij het zo naar je zin hebt daar en dat de reis goed is verlopen. Echt grappig zeg, dat je nu alweer zoveel hebt meegemaakt.

    Ik ben echt trots op je hoor, dat jij nu daar zo zit en gewoon GENIET!! Lol hebt met jezelf en echt geweldig om te lezen dat je je nu al thuis voelt. Genieten, dit moet je ook echt blijven doen, van elke dag, elk moment! Hou ons op de hoogte, meisje! Wij denken hier aan je..

    Lieve meid, kus en knuffel van Amanda en Lennart

  • 17 September 2010 - 11:41

    Monique:

    Ha die Debbie.

    Ik vind het erg stoer van je, dat je dit onderneemt. Ga zeker de reisverslagen lezen en vanuit hier, wens ik je een leerzame en te gekke tijd toe.
    Groetjes Monique

  • 17 September 2010 - 13:57

    Relinda:

    Wat een avontuur! Geweldig om dit zo terug te lezen.
    Gelukkig staat het weekend voor de deur en kun je hopelijk bijkomen van alle nieuwe indrukken.

    Liefs Relinda

  • 17 September 2010 - 14:30

    Desirée:

    Hé Deb, wat een leuk verslag. Leest lekker weg, ik zat even naast je in het vleigtuig en de tuktuk. Ik ben blij dat je goed aangekomen bent en erg benieuwd naar de rest van je avonturen. Knuffel

  • 17 September 2010 - 16:14

    Rianne:

    hey nichie
    wat fijn om te horen dat je goed ben aangekomen.
    ik vind het wel super leuk dat wij je zo kunnen volgen.
    nou meis ga er voor en we gaan je verhalen volgen hoor.
    dikke kus van mij

  • 18 September 2010 - 18:24

    Anneke En Cees Damen:

    Hoi Deb, weer je reisverslag gelezen, wat een ervaring. Ik vind het heel knap van je dat je overal op af stap. Ben reuzen nieuwsgierig naar je foto's als je weer in Werkendam bent. Kus van ons, anneke en Cees

  • 19 September 2010 - 20:22

    Marga:

    he debby,
    Wat een leuke verhalen en je bent er net! Dat beloofd nog veel goeds. Heel veel plezier daar en geniet ervan.
    liefs marga

  • 20 September 2010 - 11:16

    Priscilla:

    Hey debbie,

    late reactie van mij maar fijn dat je goed bent aangekomen. wel leuk om te lezen dat je het nu al naar je zin heb.

    xx pris

  • 09 Maart 2011 - 18:46

    Mimi:

    Hi Debbie,
    Ik ben op zoek naar de zussen Lydia en Debbie Damen uit Rotterdam-Overschie. Ik ben namelijk hun buurmeisje geweest begin jaren '70. Ben jij misschien familie van van de Lydia en Debbie die izoek?
    Ik hoor graag van je.
    Dank.
    Mimy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 39236

Voorgaande reizen:

15 September 2010 - 19 Oktober 2010

ontwikkelingswerk

Landen bezocht: